HTML

Fejem a tehenem

Tapasztalataim az internetes pénzkereséssel kapcsolatban.

Kapcsolat

fejematehenem(kukac)gmail(pont)com

Visszatértem

2016.10.24. 00:26 fejem a tehenem

Sziasztok!

Megint itt vagyok 6 év után.

Időközben befejeztem az egyetemet és épp a doktorimat csinálom. Az a célom vele, hogy gyarapítsam a tudásomat, fejlesszem a személyiségemet, és így végül egy jobb állást kapjak az iparban. Azonban valamiben javíthatatlan vagyok: még mindig nem adtam fel a reményt, hogy az elején sok munkát befektetve, majd a folyamatot automatizálva, egyre inkább passzív módon keressek pénzt. Most már inkább egy minőségi termék előállítására, vagy egy érték létrehozására gondolok, majd ennek az értékesítésére az interneten, nem pedig internetes szerencsejátékra. 

Nézem az itteni posztjaimat. Naiv voltam, hogy HYIP-ekbe és filléres "internetes munkákba" vágtam bele? Nem vagyok benne biztos. Úgy látom, nem voltak túlzottan illúzióim azzal kapcsolatban, hogy ezek mennyire megbízható pénzkereseti források. Volt egy kis pénzem (kb 20 000 Ft), kockáztattam, elbuktam.

2013-ban rövid ideig részt vettem egy MLM-bizniszben is (a cég nevét nem írom ide), ahhoz tartva magam, amit itt egy 2010-es posztomban írtam: nem akarom a rokonaimat, ismerőseimet agitálni. Aki engem beszervezett, őszintén, szimpatikusan csinálta, ő tényleg a vásárlók igényeit akarta a termékekkel kielégíteni és meggyőzött arról, hogy ilyen módon is lehet az MLM-et művelni. Aztán rögtön át is adott az ő szponzorának, hogy ő mentoráljon (nevezzük Zozónak), aki viszont a bulldogszívosságú, manipulatív és néha már az szégyentelenség határát súroló győzködés híve volt. Igaz, belement, hogy a családtagjaimat és a barátaimat nem környékezem meg, de cserébe mindenféle hirdetésekben talált, az MLM cég profiljába illeszkedő vállalkozókat kellett hívogatnom, meg facebook-on vállalkozás iránt érdeklődő embereknek beadnom, hogy egy állati sikeres üzletemberrel lehet alkalmuk beszélni (ez Zozó lett volna), de csakis élőben mondhatjuk el, hogy mi is ez a bűvös biznisz. Erős ellenérzéssel küszködtem amiatt, hogy port kellett hintenem az emberek szemébe, hogy betereljem őket Zozó hálójába, aki majd jól lyukat beszél a hasukba. De szerencsére(?) végül senki nem jött el. Voltam hatalmas örvendezős rendezvényeken is, ahol a rendszer nyertesei lelkesítő beszédeket tartottak nekünk. Zozó oda is rángatott az egyik nagymogulhoz, le is fényképezkedtem vele. Végül beláttam, hogy az MLM nem az én műfajom, és elég időm sincs rá, elkönyveltem, hogy 300 000 forintom immár minőségi táplálékkiegészítő formájában tornyosul a szobámban, és letettem a lantot. Fél éven belül kint voltam az MLM-ből, mint a belépők többsége. A termékek közül egy-kettőt találtam kiemelkedőnek, a többi vagy nem csinált semmit, vagy kaptunk máshol ugyanolyan jót olcsóbban. Most nem célom az MLM-et, mint üzleti modellt minősíteni. Elhiszem, hogy lehet tisztességes módon is csinálni a megfelelő cégben, a megfelelő szponzorral és elhiszem, hogy van, akinek bejött ez a fajta üzlet. Annak gratulálok!

Viszont a látásmódom és a gondolkodásmódom fejlődött az évek során. A doktorinak köszönhetően megtanultam keményen, sokszor áldozatokat hozva dolgozni, elkezdtem bízni a problémamegoldó képességemben. Most már van pénzem is a fizetésemből (nem Magyarországon csinálom a doktorit, az az ösztöndíj egy vicc...), így most már nagyobb pályán játszhatok. Ez azt jelenti, hogy van pénzem, hogy domain-re, oktatóanyagokra, ötletek tesztelésére költsek. Persze ésszerű mértékben.

A következőkben arról fogok írni a blogon, hogy kutatásaim során milyen internetes pénzkeresési / vállalkozási ötleteket találtam, milyen kurzusokon lehet róluk többet tanulni, és igyekszem mindezeknek alaposan utánajárni. Majd ha valamelyikbe belekezdek, arról is tájékoztatni fogom a kedves olvasót.

Hajrá!

 

Szólj hozzá!

Címkék: internet üzlet online függetlenség

A bejegyzés trackback címe:

https://fejematehenem.blog.hu/api/trackback/id/tr6011828547

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása